De afgelopen maanden waren voor veel bedrijven en medewerkers een uitdaging, van de ene op de andere dag was zoveel mogelijk thuiswerken de norm. Bedrijven moesten opeens nadenken over problemen waar ze nog nooit over nagedacht hadden.
Een probleem waar veel bedrijven tegen aanliepen was de bereikbaarheid van hun medewerkers.
Hoe vaak hoorde je iemand niet zeggen “ik ga je proberen door te verbinden, maar iedereen werkt thuis en ik weet niet of het lukt”. Er zijn zelfs bedrijven die een telefonische melding op de centrale hebben gezet dat klanten het beste kunnen e-mailen omdat ze telefonisch niet bereikbaar zijn.
En eigenlijk is dat anno 2020 wel raar, dat zou helemaal niet nodig moeten zijn, met moderne apps, browser plugins en website gebaseerde telefooncentrales zouden we juist beter verbonden moeten zijn dan ooit.
Een oplossing hiervoor is de moderne telefooncentrale van 3cx.
Deze Voice over IP telefooncentrale kan bij Beheerd.nl in de cloud draaien, of kan op locatie worden geïnstalleerd.
De centrale heeft natuurlijk alle bekende telefooncentrale functies zoals groepen, wachtrijen, digitale telefonistes (“bandjes”), tijdschakelingen, wachtmuziekjes, routeren van gesprekken en vakantiestanden.
Daarnaast is er ondersteuning om te integreren met tientallen CRM systemen om makkelijker nummers van klanten op te zoeken en kunnen gesprekken opgenomen worden voor trainingsdoeleinden etc.
Maar het belangrijkste in deze tijd is misschien wel de “telefoon-app”, elke moderne smartphone met IOS of Android kan met een gebruiksvriendelijke app inloggen op de centrale en gewoon bereikbaar zijn alsof de medewerker op kantoor zit.
Heeft de medewerker een laptop? Sluit een headset aan (bedraad of bluetooth), en ook deze kan als volwaardige telefoon dienen. Het is mogelijk om zelf je beschikbaarheid in te stellen waardoor collega’s waar dan ook kunnen zien of je bereikbaar bent of juist niet.
Doordat je meerdere apps tegelijk kan koppelen en gebruiken kan je de telefoon kiezen die je op dat moment nodig hebt en tegelijk perfect bereikbaar zijn voor klanten, relaties en collega’s.
Switchboard
In de apps zie je de status van alle collega’s, maar alles is nog uitgebreider inzichtelijk via het Switchboard,
Log in met je inlog gegevens en zie alle uitgebreide informatie van collega’s, neem gesprekken over of schakel ze door, en via de plugins voor Google Chrome en Microsoft Edge kan je het switchboard direct ook als softwarematige telefoon gebruiken, zet je headset op en je kan zelfs als receptioniste thuis werken.
Geïntegreerde videoconference
Naast bellen en gebeld worden zijn ook veel meer bedrijven gaan videobellen, veel bedrijven gebruiken al bekende tools zoals Teams, maar veel bedrijven hebben hier nog geen eigen tools of mogelijkheden voor.
De 3CX centrale bied hiervoor ook een oplossing doormiddel van het geïntegreerde videobellen, hier is geen extra licentie voor nodig.
Heb je de afgelopen tijd ook problemen gehad met de beschikbaarheid van medewerkers en heb je interesse in een betere oplossing, neem dan contact met ons op.
Recent Comments